петък, 27 август 2010 г.

Леща по йогииска рецепта


Това е една много любима моя и на семейството ми рецепта, която приготвям с удоволствие най-вече заради ароматите, които се носят при приготвянето и сервирането. Рецептата наистина е йогииска и я взаимствах от една гостенка в предаването на Иван Звездев. Естественно с течение на времето си я доискусурих по мой вкус. Освен, че е много вкусна тази леща е и много здравословна. Както ще видите от списъка с подправки, тя съдържа няколко вида семена, който спомагат по-лесното и бързо храносмилане. Моят вариант е с любимата ми червена леща, но всеки друг вид също става. И така:

леща (около 300-400 гр.)
3 големи домата
1 ч.л. куркума
1 ч.л. синапено семе
1 ч.л. семе от ким
зехтин
(аз прибавих и щипка от два вида червен  пипер, които си купих от магазинчето на ул. Иван Асен, единият придаде лека лютивост а този с почти черен цваят  има невероятен аромат на опушено дърво)

Доматите обелвам и нарязвам на кубченца (аз съм привърженик на много ситно нарязаните добавки, но вслучая кубчетата са по-големи за да се усещат). В загрят тиган сипвам зехтина и прибавям всички семенца и подправки (куркумата на края защото така запазва жълтият си цвят). Още по-силен става аромата на подправките ако се изсипят в тигана без зехтин. От топлината пускат всичките си аромати. Към микса от семенца прибавям доматите. Задушавам докато доматите омекнат и прибавям сместта към лещата. Оставям да къкри (буквално) около 10 мин. и готово !

P.S Извинявам се за лошата снимка, но все още съм много, много нова в тази област :)

2 коментара:

  1. Откакто знам тази рецепта, точно от теб, Лина тя е любима и на моето семейство. Бърза, лесна и наистина много вкусна! Аз лично към семената добавям и такива от кориандър. А също по някой път я поднасям като крем супа с лъжица заквасена сметана.

    P.S. Забавно е как точно преди да видя поста ти, приготвих същата рецепта :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Ха Мирче наистина ли :)имаме food thinking connection :) Big kiss :*

    ОтговорИзтриване

С нетърпение очаквам всеки ваш коментар и го прочитам на един дъх! Благодаря че се отбихте при мен!