вторник, 19 април 2011 г.

Шоколадово

Хич ме няма в снимането на храна и това е една от причините в блога да не показвам чудните рецепти с които експериментирам. Откакто съм в блог пространството имам много любими блогове за храна и нейното приготвяне който освен страхотни рецепти показват страхотни снимки и малко, не ами много ме е срам да ви показвам моите снимки на ястия. Освен това не съм на "ти" с много готварски термини и ме е страх да не съм неточна.  Тази торта обаче нямаше как да не споделя. Първо защото е супер лесна и второ защото ако и вие обичате шоколадовите торти колкото мен ще се влюбите в плътния какаов вкус :-)

Шоколадова торта

2 ч.ч. захар
1 3/4 ч.ч. брашно
3/4 ч.ч. тъмно какао
1 1/2 ч.л. сода
1 ч.л. сол
2 големи яйца
1 ч.ч. мляко
1/2 ч.ч. олио 
2 ч.л. ванилова есенция /която си приготвих по рецепта на Йоана взета от тук/

Предварително загрях фурната на 220 градуса.

В купа разбърках първите пет съставки на рецептата , добавих останалите и разбих с миксер около 2-3 мин. Изсипах във форма за торта и пекох докато /както обичам да изпробвам аз/ пъхната в средата спгета излезне суха :-)
Изчаках блата да поизстине и разделих на две с помощта на конец ;-)
Оставих да изстинат напълно двата блата и през това време приготвих крема

За крема са необходими:

125 гр. масло /аз сложих и малко повече за да има повече крем/
2 2/3 пудра захар
1/2 ч.ч. тъмно какао
1/3 ч.ч. бита сметана /това го слагах на око :-) /
1 ч.л. ванилова есенция

Тези съставки за крема стигат само да намажем между двата блата и отгоре тортата. В случай че искаме да покрием цялата торта количествата са двойни, но и без да беше покрита цялата, моята се получи фантастично шоколадово вкусна.

Моля да ме извините ако не ви предствих рецептата подобаващо и се надявам ако я изпробвате да ви хареса :-)

Усмихнат ден от мен

4 коментара:

  1. Мила Лина, първо искам да ти кажа, че снимката ти е много добра!!! Второ, моля те споделяй с нас твоите идеи и снимки на храна и въобще не се притеснявай за това как пишеш рецептите, аз самата съм голям лаик и никак ама никак не разбирах от тези неща, да не говорим колко грешки постоянно си откривам, а и не на последно място моят блог се роди с идеята да публикувам най-вече снимки и да имам стимул и да виждам развитието си :) А то взе че си заприлича на кулинарен блог само защото се мъча да се науча да снимам и храната е много удобна .. (не мърда, не тича, слуша те и все има как да намериш фотогеничен ъгъл ) :))) Рецептата ти е чудна и много ще се радвам да срещам твоите идеи и предложения ... и да се възползвам :) Поздрави и прекрасен ден ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми харесва снимката ти. Снимай и не се притеснявай:)))Пък и вкусно-ммммм:))))Лина, един усмихнат ден от мен:)))Много ми харесва блогът ти и го включвам в блогрола си:)))Поздрави!!!!Успех в снимането!Колкото повече снимаш, толкова по-добре стават снимките!Подкрепям напълно и коментара на ЕВА:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Тортата изглежда и звучи прекрасно! Само като я гледам и самата аз се превръщам в шоколад:) Благодаря ,че сподели шоколадовото си приключение!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря момичета! Много сте мили и ми вдъхвате кураж :-) Изпращам ви усмивки и поздрави!

    ОтговорИзтриване

С нетърпение очаквам всеки ваш коментар и го прочитам на един дъх! Благодаря че се отбихте при мен!